Don't Forget To Join US Our Community
×
blogger tipsblogger templatesWidget

Thursday, 10 November 2016

ALFALFA DAN MASALAH KEPUTIHAN DAN KEINTIMAN


Salam sejahtera semua kesayangan liana, hari ni liana nak share kebaikan alfalfa dan fungsi alfalfa terhadap masalah dalaman wanita. Malah kaum adam pun boleh makan alfalfa ni ye.

Alfalfa, Oh Alfalfa! kalau tak makan memang resah dibuatnya. kikiki Mana tak nya, dasyat sungguh penangan alfalfa keluaran shaklee ni, untuk merawat masalah keintiman pasangan suami isteri dan untuk merawat masalah keputihan dikalangan mak orang mahupun anak dara kan. kikiki Bunyinya macam sensored jek kan, tapi bawak-bawak la bertenang dulu ye, ALFALFA ni sangat la superb kalau la ada masalah keputihan dan masalah dalaman wanita sangat sesuai la korang cuba. 

Akan tetapi LELAKI pun boleh makan alfalfa ni. Liana ada beberapa kaum adam yang consum alfalfa ni, memang menjadi kata mereka, sakit pinggang dan ada juga yang nak buang toksit dalam badan tu. 

Untuk Liana pulak, Liana ambik untuk pelawas dan dalaman wanita la kan, almaklum la mama liana kan dah ada anak dua, kena la jaga dalaman ni kan. Liana ambik sekali dengan Lecithin, Omega Guard, Herblax, dan juga ESP. Memang gabungan yang sangat mantap untuk Slimmimg dan proses detoks. Bukan apa korang Liana ni memng masalah sembelit, kuat berpeluh, dia bahagian kaki dan tangan, dan ada mengelurkan bau sikit. Dulu memang masalah besar sangat dengan bau tu.. Sekarang Alhamddulillah dengan izinnya consum ALFALFA tu hilang dah masalah bau peluh lebih kurang org kata bau badan la kan.. hurmm sedeh.. 

"Bak kata Mak Liana, hai,.. muka cantik-cantik tapi peluh tu bukan main tengit lagi"
( rindunya celoteh emak!! tak dek orang nak tegur kita lagi macam mak tu.. )

EEEEeee... malunya la hai... Sekarang tak lagi. " Liana BEBAS BAU BADAN dan KEPUTIHAN" malah KEINTIMAN makin ada umpphhh.. (en.somi yg cakap) blushing... Macam Lecithin dan Omega Guard adalah untuk membakar lemak dalam badan kita then tugas Alfalfa lah untuk angkut dan bawak keluar segala lemak-lemak degil dalam badan ni.. Macam-macam faedah alfalfa ni,jom kita review lagi sekali kebaikan Alfalfa. 



http://jomvitalin.blogspot.my/2015/01/alfalfa-jamu-moden.html
 

Antara Kebaikan Alfalfa Complex Shaklee
  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  4. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
  5. Merawat arthitis
  6. Bagus untuk elergi dan ekzema
  7. Merawat athma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksik
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan asid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  12. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  13. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
  14. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  15. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  16. Meningkatkan stamina seorang suami
  17. Melegakan sembelit
  18. Membuang angin dalam badan
  19. Milk booster

Berbalik kita masalah Keputihan? Malu kan? Malu itu yang tergambar dalam fikiran apabila tahap masalah keputihan yang teruk sehingga berbau busuk. Apatah lagi jika sudah bersuami, bagaimana nak sorok?

Masalah keputihan yang biasa mungkin masih boleh diterima tapi kalau sampai berbau busuk dan lebih teruk lagi menimbulkan kegatalan, ia adalah parah dan perlu dirawat segera.

Sebelum kita mengetahui khasiat alfalfa dalam merawat keputihan, mari baca dahulu sedikit info tentang keputihan.

Apakah Itu Keputihan?

>>Masalah keputihan wanita adalah merupakan antara masalah kesihatan yang sering dialami oleh kebanyakan wanita. Keputihan wanita adalah merupakan masalah yang kedua sesudah masalah gangguan haid. >>Masalah keputihan wanita adalah pengeluaran cairan dari vagina. Cairan tersebut pada kebiasaannya keluar dalam keadaan pekat atau cair, berwarna jernih, putih, kuning atau hijau dan berbau atau tidak berbau. Yang hijau itu biasanya sudah mengalami jangkitan kuman.
>>Ada sebahagian daripada wanita yang menganggap cairan yang keluar dari vagina adalah masalah yang biasa dan ada juga antara mereka yang menganggap masalah keputihan wanita ini mengganggu aktiviti seharian mereka.
>>Masalah keputihan wanita yang amat perlu diberikan perhatian adalah apakah keputihan wanita tersebut adalah normal atau ada sesuatu penyakit.
>>Pengeluaran cairan daripada vagina adalah merupakan normal pada usia yang tidak produktif, di mana cairan tersebut pada kebiasaannya dalam keadaan yang sedikit, jernih, tidak bau dan tidak gatal.
>>Kebiasaannya cairan yang keluar adalah dihasilkan oleh kelenjar pada mulut rahim, yang bercampur dengan sel-sel vagina secara bakteria. Kalau berasaskan fisiologi, pengeluaran cairan berlaku semasa evolusi, ketika bermula dan selepas haid, rangsangan seksual, serta dalam kehamilan.
>>Sifat serta banyaknya keputihan wanita boleh menunjukkan sebab mengapa ianya berlaku. Selain itu petunjuk lain juga penting iaitu tempoh ia berlaku, sama ada secara terus menerus atau hanya pada waktu tertentu sahaja, warna, bau disertai rasa gatal atau tidak.
>>Sesetengah kes keputihan yang kronik memaksa anda mengambil antibiotik dan jika ia berlaku semasa anda mengandung, ia akan mengundang masalah lain pula yang boleh memberi kesan kepada janin kerana adanya jangkitan bakteria yang mengundang bahaya.

Apakah Yang Menyebabkan Berlakunya Keputihan?

>> Jangkitan kulat, mengeluarkan keputihan wanita yang berwarna putih atau kekuningan, berlaku secara berterusan disertai rasa gatal, kebiasaannya disebabkan oleh kulat candida atau monillia
>> jangkitan kuman trichomonas, jenis ini biasanya ditunjukkan oleh keluarnya cairan berwarna kehijauan dan serta rasa gatal
>> Jangkita bakteria vaginosis, tandanya ialah keluarnya cairan yang berwarna kelabu dan berbau
>> Penyakit yang menular melalui perhubungan seks, yang biasanya ditunjukkan dengan keluarnya cairan yang bersifat ‘cheesy’, berbau dan bercampur darah
>> Kanser pangkal rahim iaitu apabila keluarnya cairan tetapi tidak gatal biasanya disertai bau busuk
Antara contoh penyebab keputihan wanita lain:
>> Vaginitis atropik yang timbul di waktu usia lanjut (menopause) yang pada kebiasaannya disertai rasa nyilu disebabkan kurangnya hormon estrogen
>> Ubat seperti : antibiotik, ubat yang mengandungi estrogen
>> Kehadiran benda asing seperti benang, kain atau benda lain yang secara sengaja / tidak sengaja ada di dalam vagina.
Bertindaklah dari sekarang bagi mengatasi masalah keputihan sebelum ianya menjadi masalah yang lebih teruk. Sebelum masalah lain berlaku, baik kita elak.

Bagaimana Nak Atasi Keputihan?

>> Macam Cita liana kat atas tadi liana sarankan ambik alfalfa. Alfalfa ini adalah sejenis herba dan ia dikenali sebagai raja segala tumbuhan. Alfalfa sangat diyakini oleh ramai mereka yang dah cuba seperti mereka di bawah.

>> Alfalfa boleh dimakan begitu sahaja dengan air masak ataupun boleh direndam dengan air panas dan jadikan sebagai minuman herba.

>> Alfalfa ni kaya dengan klorofil dan nutrien yang in shaa Allah korang boleh tengok sendiri hasilnya. Apa salah nya kalu korang  mencuba kan?

>> Semua golongan boleh mengambil alfalfa ini kecuali pesakit SLE ataupun LUPUS. Sakit SLE adalah apabila antibodi badan menyerang diri sendiri, jadi elakkan mengambil alfalfa. Juga banyak lagi pantang yang pesakit SLE tidak boleh ambil, yang tu kena rujuk doktor ye.
 
>>Liana suka nak cadangkan ALFALFA COMPLEX sebagai jalan keluar untuk masalah ini. Ini kerana alfalfa ini adalah sejenis herba dan sangat diakui dalam keberkesanan untuk kesihatan dalaman wanita. Alfalfa bertindak sebagai kacip fatimah buat isteri. Wow!

>>Bila bercakap tentang kacip fatimah, maka sudah tentu ramai sedia maklum. Kacip itu sendiri adalah definisi untuk ketatkan. Alah membeli menang memakai.

>>Manfaatnya sangat banyak untuk keintiman wanita terutama juga bagi masalah keputihan. Keputihan yang teruk boleh mengganggu hubungan intim juga tau.  Ianya lebih kepada cara untuk selesaikan masalah keputihan dan dalaman wanita.

>>Untuk kuatkan otot pelvik jangan dilupakan senaman kagel. Bagi yang belum tahu tentang senaman kagel boleh baca entry yang terdahulu iaitu mantapkan otot vagina anda.
Kita tengoklah apa kata mereka yang dah cuba:




Testimoni Pengguna Alfalfa,jom kita layankan..

Zakiah Zainol okay...no wonder la kali ni lepas abis pantang saya takder masalah macam rasa tak sedap dan discharge yang agak tak best...selalu lepas pantang jer mesti nak ambik bxxxxi. But not this time. I tak nak ambil any jamu cos malas nak campur2”


Dilla Jalil alfalfa mmg best..dilla pernah tanya hasben (lepas bersama selepas 100hari berpantang) ada rasa lain tak??hasben dgn serba salah ckp adalah lain sikit lepas bersalin ni..dh kurang grip!tp lepas ambil alfalfa..katanye ketat mengalahkan anak dara ko!!hehehe..i luv alfalfa!!

“Pn Yati ".......dah start mkn alfafa nie tah bila tah lupa..xpot pun kesan dia sbb target utama nak bykkan susu..smlm mkn alfafa slps sarapan 2 biji lps lunch 2 bijik... blk umah nak mandi eh keputihan nie xde ketul2 la..saya punye keputihan bukan jenis melelah kena panties tu tp jenis tgal kat dlm..terkejut gak xde ketul langsung..dah pakai ubat klinik dah beberapa kali dah2 hehehe..sbb apa jadi keputihan nie?aku pun tak tahu..semua wanita ada keputihan ke ye? ke aku je?huhuhuhuhuh sedih2...tu td sms kak cery betul ke alfafa nie blh kurang keputihan..dia kata ye”

“Pn Dilla "....Semenjak mama mengamalkan alfalfa, masalah keputihan mmg kurang. Ini kerana..terus terang mama cerita..baba sangat2 memuji selepas mama mengamalkannya. Hubungan kami juga menjadi lebih mesra. Bila baba dah puji, mama seronoklah..heheeee. Mama terasa diri mama begitu bersih, lagi satu nak solat pun senang..tidak perlu risau!”

Tidak sabar mahu mencuba sendiri? Boleh buat belian di sini secara online dengan menggunakan kad kredit atau debit anda sendiri.

Klik Untuk Order >>RM53.75 untuk 330 biji
Klik Untuk Order >>RM97.50 untuk 700 biji


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

==============================
Hubungi : Liana/alin ( SID 1107816 )
SMS/Call/Whatsap/Telegram : 018-276-8083
FB Page >>LIKE : JomVitalin
Blog : http://jomvitalin.blogspot.com/
==============================

Pengedar / Agen Sah Shaklee Anda dan COD di Plaza Damansara (Weekdays), Batu 9 Cheras (Everyday), Melawati/Zoo Negara (Weekend), Melaka dan pos laju ke seluruh Malaysia dan Sabah/Sarawak.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...