Don't Forget To Join US Our Community
×
blogger tipsblogger templatesWidget

Wednesday, 11 June 2014

MENGHILANGKAN PARUT DAN JERAWAT DENGAN SET CADANGAN SHAKLEE

Jerawat tumbuh lagi? Sudah cuba bermacam-macam produk di pasaran dah cuba.. tapi masih lagi tumbuh. Lagi stress kalau ade hari yang penting seperti ade temuduga tiba-tiba tumbuh jerawat kat hidung besar siap merah-merah lagi...kan dah macam badut. Konsentrasi temuduga sedikit sebanyak terganggu apabila perasan majikan yang menemuduga asyik pandang hidung merah kita jer...

Lagi la stress kalu ade temujanji kan? Ada reunion kawan-kawan lame yg dh bertahun tak jumpa, semestinya kita nak tampilkan kita sebaik-baik mungkin kan.

Jom kita kenali dahulu punca-punca jerawat. Jerawat bukan sahaja tumbuh di bahagian muka, sesetengah orang mengalami jerawat di dada, di belakang badan dan ada juga di kepala. 



PUNCA JERAWAT

  • Pencemaran dari persekitaran yang merosakkan kulit. Ruang udara, atmosfera sekarang sudah tidak sama lagi seperti 25 tahun yang lalu. Asap semakin banyak, debu merata-rata. Boleh tengok kalu meje x lap 2-3 hari, dah berdebu. Tu dalam rumah, kalau kat luar lagi la banyak pencemaran.
  • Ketidakstabilan hormon. Semasa remaja, kebanyakan jerawat tumbuh dengan pesat kerana hormon di dalam badan semakin aktif dan beransur hilang setelah mencapai umjur matang (tua)
  • Tekanan. Dalam keadaan tertekan, mudah kita mengabaikan pemakanan seimbang. Apabila jerawat tumbuh, kita menjadi tertekan kerana nya dan semakin rancak jerawat tumbuh.
  • Kebersihan. Tubuh badan kita pada bahagian tertentu mengeluarkan minyak seperti di muka, apabila kebersihan diabaikan, maka liang-liang roma tersumbat dan bakteria mudah didapati maka berlaku lah jerawat.
SUPLEMEN YANG DISYORKAN :-

Ada produk hanya untuk mencuci sahaja, tetapi mcm mana kita nak mencuci bahagian belakang badan kita? Di kepala kita? Jom kita cuba suplemen, merawat secara dari dalaman.

1) Vitamin E
2) ESP
3) B Complex
4) Alfalfa
5) GLA Complex

VITAMIN E

- Vitamin E telah terbukti berkesan mengurangkan atau mengecutkan jerawat serta parut-parut lain. Ini kerana Vitamin E mengandungi antioksida yang tinggi sekaligus membantu menggalakkan penyembuhan kulit dan apabila disapu, parut dapat dikurangkan. Pastikan anda memilih Vitamin E berkepekatan tinggi sekurang-kurangnya 400 i.u dan dalam bentuk kapsul, kerana ianya lebih mudah digunakan.

Vitamin E bukan sahaja membantu menghilangkan parut, malah banyak lagi kebaikan lain, seperti :

  • Menjadikan anda nampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas
  • Memperbaiki peredaran darah dan tisu
  • Melindungi paru-paru 
  • Mmelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan menguatkan dinding kapilari darah.
  • Menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat
  • Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk)
  • Merendahkan kolestrol
  • Membantu mencegah kancer
  • Memelihara dan meningkatkan kualiti sperma
  • Juga dikenali Vitamin Cinta kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.
TETAPI ada banyak Vitamin E di pasaran. Pilih lah Vitamin E yang asli, pastikan ianya d-alpha tocopherol. Pastikan juga Vitamin E itu berserta sekali unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik.


ESP ( Energizing Soy Protein )

Parut jerawat dan tompok-tompok hitam terjadi apabila sel mati tidak dapat digantikan dengan sel baru yang lebih baik. Pengambilan protein membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan lama ini dapat disingkirkan dan digantikan dengan sel-sel baru yang lebih sihat.

ESP juga memastikan sel hidup sihat dan sempurna bagi membolehkan ia dapat menyerap semua vitamin dengan optima.


Antara kebaikan dan khasiat ESP:
  • Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 
  • Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
  • Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.
  • Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
  • Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
  • Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.
 B COMPLEX
- B Complex mengandungi kesemua 8 vitamin B penting mampu mengurangkan kadar tekanan dan membolehkan seseorang kekal gembira dalam keadaan yang tertekan.


ALFALFA

Membuang toksin dalam badan yang terkumpul dalam badan yang menyebabkan kulit kusam, berjerawat dan bernanah.

GLA Complex

Mengandungi Omega-6 yang bersifat anti-radang yang membantu masalah kulit, melembabkan kulit.

Jika anda sebarang pertanyaan dan kemusykilan, boleh hubungi saya, jom dapatkan harga istimewa dan setiap pembelian daripada saya, anda berhak mendapat khidmat konsultasi percuma serta menyertai kumpulan pengguna Shaklee kami.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

==============================
Hubungi : Liana/alin ( SID 1107816 )
SMS/Call/Whatsap : 0182768083
FB Page : JomVitalin
Blog : http://jomvitalin.blogspot.com/
==============================

Pengedar / agen Sah SHAKLEE di Plaza Damansara (Weekdays), Batu 9 Cheras (Everyday), Melawati/Zoo Negara (Weekend), Melaka dan pos laju ke seluruh Malaysia dan Sabah/Sarawak.






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...